Thursday, August 16, 2007

Vesti bune

Prezent la Festivalul Anonimul de la Sfantul Gheorghe, Cristian Mungiu, castigatorul Palme D'Or 2007 cu filmul "4 luni, 3 saptamani si 2 zile" aduce o veste buna iubitorilor de film (ma refer la cei care dau bani pentru un film la cinema si nu-l pirateaza sa-l vada acasa pe monitor) din Vaslui:

În România mai sunt doar 35 de săli de cinema. Jumătate dintre judeţele ţării nu mai au nici un cinematograf. Am profitat de mica simpatie faţă de persoana mea, din acest moment, şi am mobilizat sprijinul unor parteneri. Vom face un fel de tur (turul va cuprinde 15-20 de orase) cu acest film în casele de cultură sau în alte locuri unde poate fi arătat, la Vaslui sau altundeva. Vasluiul este unul dintre judeţele în care nu mai există nici un cinematograf funcţional, astfel că nici măcar filmul „A fost sau n-a fost?” de Corneliu Porumboiu, care a fost turnat acolo, nu a putut fi proiectat în oraşul natal al regizorului, anul trecut.

Asadar, vasluienii si alti cativa amarasteni din 14-19 orase vor avea ocazia sa vada "pe viu" un film castigator la Cannes.

Se pare ca estimarea mea referitoare la numarul de cinematografe (2-3 pe judet) a fost mai mult decat optimista. Succesul pe care il va avea acest tur va depinde enorm de publicitatea de care va beneficia.

Sa speram ca sprijinul partenerilor va fi suficient atat pentru proiectarea filmului la un pret rezonabil pentru public (de exemplu, sa nu fie mai mare decat pretul obisnuit al unui bilet de cinema + biletul dus-intors pana la Iasi), ca impreuna cu filmul vor face deplasarea si Cristian Mungiu si o parte a echipei sale, si ca posturile nationale de radio/tv se vor alatura campaniei.

Una peste alta, e o dovada ca lucrurile in cinematografia romaneasca se misca un pic si in tara, dupa succesele din strainatate. Cristian Mungiu merita toate felicitarile pentru aceasta initiativa, si-l pot asigura de tot sprijinul meu (cumparat 2 bilete si promovat pe blog).

10 comments:

Anonymous said...

2 bilete ?:)) pentru cine e un bilet ? ;D

Gabi Blanita said...

Din tot articolul, numai asta ai retinut. :)) Poate imi place filmul asa de tare incat vreau sa-l vad de 2 ori. :D

quarantine said...

Esti culmea cu filmele astea ale tale... Chiar conteaza atat de mult sa il vezi la cinema?!... De fapt e mai klumea intr-un cimena decat acasa, dar in "Casa de cultura" e de-a dreptul PENIBIL !
Si cat e biletul ?

macabru said...

As merge cu mare placere sa vad filme la cinema, dar sa ma mai si deplasez pana la Iasi e cam mult pentru mine.
In aceesi situatie sunt multi altii, si nu consider ca suntem vinovati de vreo ceva. Cu toate astea suntem si noi iubitori de film. Poate pentru multi dintre noi e prea scump, sau consuma prea mult timp sa mergem pana la Iasi.
Din articol se intelege ca ti-ai luat deja bilet.

Gabi Blanita said...

@quarantine: Nu sunt filmele mele, pentru alea o sa trebuiasca sa mai astepti putin. :P
Nu sunt (prea) ipocrit sa spun acuma ca nu trebuie sa piratezi filme, muzica, etc. pentru ca nu e legal/moral/si ce mai vrei tu.
Dar pentru un film romanesc atat de apreciat si facut cu atat de putini bani merita sa pui ceva bani deoparte si sa-l vezi intr-un cadru organizat. Asa vad eu lucrurile.
Despre bilet, nu se stie nimic oficial, dar probabil n-o sa fie mai mult de 6 lei.

@macabru: Nu, nu mi-am luat bilet.

Anonymous said...

Lasa ca stiu eu care-i faza... Faci publicitate lui Mugiu ca sa iti de-a invitatii moca la film. :))
Eu as merge la film daca s-ar difuza aici in Vaslui...si poate ca as merge si pana in Iasi...dar probabil ar fi ceva in genu unei sarbatori nationale ...adica are loc o data pe an. :))

Gabi Blanita said...

@axel: Nu-i adevarat, n-am auzit niciodata de Mugiu. :P Cu Mungiu e alta poveste ...
Nu vreau invitatii (dar n-o sa refuz daca mi se ofera), ma multumesc si daca am ocazia sa fac o poza cu Anamaria Marinca. :D

Anonymous said...

Mugiu, Mungiu diferentza de o litera...(ce pateste omu daca joaca 10 ore de L2 pe zi :)) ), cat despre Anamaria Marinica vreau sa postezi o poza sa ma conving ca merita. :)

Gabi Blanita said...

Nu pot posta poze la comentarii, asa ca pun aici doar link-ul spre o poza cu Anamaria Marinca: http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/40930000/jpg/_40930449_anamaria_203.jpg

Cat despre Marinica, asta e tot ce am gasit: http://www.pescuitul.ro/ps/loadfoto.php?pic=../img/foto2001/2776.jpg&width=200 :P

macabru said...

Cand mai afli ceva de bilete, sa scrii in blog. Vreau sa vad filmul...nu neaparat pt ca e un film romanesc BUN, ci din cauza ca nu am mai vazut din generala un film pe ecran mare. Poate fi si Stapanul inelelor sau mai rau, Harry Potter, si tot as veni. Inca o chestie...pe bune acuma, de ce 2 bulete? :) :>