Tuesday, May 15, 2007

Festivalul de la Cannes

Ca la orice competitie la care participa romani, ziaristii nostrii s-au gandit sa infloreasca si sa umfle o contributie care va fi uitata in cel mult cateva zile de la fesival. Se aplica aceleasi metode ca pe vremea lui Ceasca, de data asta de dragul publicitatii ieftine si a comercialului.

Intru-un articol titrat "Invazie romaneasca la Cannes", opulenta petrecerii organizate de romani (de parca asta ar fi punctul culminant al intregului festival) contrasteaza cu fomismul unor actori care nu au gasit sustinere pentru activitatea lor. Poate ca daca in loc sa dea o petrecere ar fi platit cazarea si pentru niste actori, ar fi parut si ei cetateni ai unei tari cu respect pentru cultura. Asa, suntem inca un motiv de misto pentru presa de afara.

Comparatie intre press coverage-ul de la noi si de la ei:

"Coordonatorii standului, Mihai Gligor si Laurentiu Bratan, au pus la cale si o petrecere a romanilor, de 20.000 de euro. Una cu 350 de invitati, sampanie si speech-uri. „Va fi aproape de plaja, exact pe Croazeta, la o terasa vizavi de Hotelul Ritz Carlton. Ne asteptam cam la 200-300 de invitati, printre care producatori, distribuitori straini, jurnalisti si cineasti”, a detaliat Mihai Gligor."

"In the race for the Palme d'Or top prize they [regizorii americani la care se face referire in articol, nota mea] are up against more obscure film makers like France's Catherine Breillat and Christophe Honore, Kim Ki-duk and Lee Chang-dong of South Korea, Romania's Cristian Mungiu and Ulrich Seidl of Austria."


De remarcat ca cu tot subiectivismul lor, nu au uitat sa prezinte competitia si background-ul festivalului, pe cand ai nostri nu-si vad lungul ca, vezi Doamne, dau ei o petrecere la Cannes.

7 comments:

Anonymous said...

Ei, gandeste-te ca o petrecere de genul acesta poate fi si o modalitate de promovare pentru distribuitorii straini, o metoda de a-si face relatii.
Iar un tanar cineast,precum e Mungiu, e normal sa fie considerat obscur. In general toti regizorii tineri nu au faima, sunt foarte putine contraexemple. Iar daca sunt romani, cu atat mai mult...

Gabi Blanita said...

Fara indoiala ca o astfel de petrecere e mai mult o oportunitate decat un bairam; dar inainte sa imparti bautura gratis in fata la Ritz, ar fi bine sa te asiguri intai ca sunt suficiente fonduri pentru actori si echipe.
Dar asta e doar efectul saraciei de la noi. E greu sa sustii industria cu cata lume merge la cinema. Si din publicitate e la fel de greu sa scoti bani, ca nimeni nu-si pune imaginea pe un produs care nu se vinde.
Probabil ca banii sunt ultimul lucru la care se gandeste Tarantino cand vine la Cannes - de-aia are mai mult timp pentru filme.
Ce putem face noi, oamenii de rand ? Sa mai dam bani pe-un bilet de cinema din cand in cand.

Anonymous said...

Eu unu nu inteleg de ce iti comentezi propriile articole...nu puteai sa-ti pui parerea in articol... :|

Gabi Blanita said...

Nu comentez propriul articol, ci ma refer la un comentariu la articol.
In loc sa modific articolul dupa fiecare comentariu cu tot felul de adaugiri, prefer sa-mi exprim parerile aditionale la sectiunea comentarii.

Anonymous said...

Nu conteaza...tot cred ca e lame ... :|

Gabi Blanita said...

Thank you for sharing your insights.
Daca chiar ai si un comentariu in legatura cu articolul, posteaza. Daca nu, pastreaza-ti energia pentru altele mai interesante (care sa speram ca vor veni).

Anonymous said...

What's the problem? Did I piss you off by any chance? :P