Monday, October 29, 2007

Teatru cu dobitoci


Maine seara, la Casa de Cultura, Teatrul Bacovia din Bacau prezinta piesa Romanul adolescentului miop, o dramatizare a romanului cu acelasi nume scris de Mircea Eliade in 1927. Toate bune si frumoase, mai multe detalii despre piesa pe site-ul Teatrului Bacovia, aici.

Evenimentul de bucura de o promovare fara precedent - 2 afise; unul la intrarea principala in CdC si altul la intrarea secundara. Dar bine ca toate afisierele sunt pline de cursuri de yoga, scoli de lupte, meciuri de fotbal, etc.

Am intrat in foaier (daca se poate numi asa holul respectiv) pentru mai multe informatii si sa-mi iau bilete. Ma uit in stanga - nimeni. Poate sta cineva dupa colt - nu, nici aici. In dreapta - pustiu. Ies afara. Pe afisul unui alt spectacol e un numar de telefon pentru cei interesati de bilete. Era alt spectacol, ce-i drept, dar poate cel de la capatul undei stia ceva si de cel de maine.

Formez numarul, raspunde o voce de barbat:
- Da.
- Buna ziua.
- Ăăă ... Îîî ... Da. (Eram aproape sigur ca era beat dupa cum se impleticea in vorbire, dar sa nu sarim la concluzii. Poate asa vorbeste de obicei, ca un om beat.)
- Va sun in legatura cu biletele pentru teatru.
- Da, eu vand bilete pentru comedia aia, Puslamaua. (Spectacolul de pe celalalt afis.)
- M-ar interesa niste bilete pentru cealalta piesa de teatru, de maine seara. Romanul adolescentului miop. De unde pot cumpara bilete pentru piesa asta?
- Aaa ... eu vand la Puslamaua.
- Da, stiu asta. De cealalta va intrebam.
- La aia s-au vandut biletele prin scoli. Ieri au fost baietii si au vandut.
- Domnu', nu va suparati, cred ca de-asta n-are nimeni bilete. Ieri a fost duminica, scolile au fost cam inchise, cui s-au vandut biletele?
- Mie asa mi-au zis, eu asa stiu.
- Da, bine, multumesc. Buna ziua.
- Eu vand pentru Puslamaua ...
- Nu, multumesc, v-am spus pentru ce vreau bilete.


Si uite asa se face promovarea culturii in Vaslui. Traiasca, traiasca, de trei ori traiasca!

No comments: