Sunday, November 22, 2009

Votul meu conteaza! Dar cat?

Este gresita conceptia conform careia un vot valoareaza doar atat, un vot. Un vot nu a valorat niciodata doar atat, ci intotdeauna mai mult. Valoarea unui vot e data de formula:
V= 1/p,
unde V= valoarea reala a votului si p= procentul celor care au participat la votare (si ia valori intre 0-100%).

Se observa ca un vot este doar un vot atunci cand P=100%, adica atunci cand toate persoanele de pe lista isi exprima dreptul de vot. Cand P tinde spre 0, V tinde spre infinit; cu alte cuvinte, daca eu sunt singurul care voteaza, eu aleg presedintele. Ca o concluzie, valoarea unui vot este cu atat mai mare cu cat prezenta la urne este mai mica.

 Si daca acesta nu este un motiv suficient pentru a vota, este cel putin un motiv in plus. Alt motiv ar fi si faptul ca dreptul de vot e un drept pe care parintii nostri nu l-au avut; daca nu votezi pentru tine, voteaza pentru cei care ar fi vrut, dar n-au avut cu cine. Si asa ni se incalca prea multe drepturi pentru a mai ni le incalca si noi singuri.

 La ultimele alegeri, profilul votantului a fost peste 50 de ani, cu 4 clase. Poate nu suntem cea mai tanara tara din lume, dar avem in mod cert mai mult de 4 clase in medie. Eu nu vreau ca o persoana cu 4 clase sa decida pentru mine.

Si poate nu ma reprezinta in totalitate niciunul dintre candidati; astia sunt, cu ei defilam. Dar unii ma reprezinta intr-o proportie mai mare decat altii. Prefer sa fiu reprezentat mai putin decat deloc. Si mai presus de toate, alegerea sa fie A MEA, nu a altora.


UPDATE: Votul de pe 22 noiembrie a valorat 1/53,52%= 1,86.

No comments: