Sunday, November 22, 2009

Am votat!

Am plecat de acasa la 12:30 si m-am intors la 15:15. Am petrecut in sectia speciala de votare nr. 166 din Agronomie aprox. 2 ore si jumatate din viata si totusi ma pot considera norocos - norocos ca am votat, norocos ca am asteptat doar atat.

Daca erau cam 100-150 de persoane in fata mea la coada cand am ajuns, in jurul orelor 15:00 mai mult de 300 de persoane asteptau sa-si exercite drepturile. Nu au existat incidente notabile pe care sa le fi observat, in afara de proasta organizare tipic romaneasca si nesimtirea unora care nu credeau in conceptul de "stat la coada".

S-a considerat ca doua cabine de vot sunt suficiente, desi inca de dimineata au fost cereri pentru suplimentarea lor. Pe la 14:30 a mai aparut o cabina - mai bine mai tarziu decat niciodata. Taraganarea insa vine din cauza completarii declaratiilor pe propria raspundere, una pentru prezidentiale, alta pentru referendum. Apoi cineva trebuia sa coroboreze ce-ai scris pe declaratie cu ce scrie in buletin, si abia apoi se trece la votarea propriu-zisa.

Sugestia mea pentru fluidizarea situatiei - distribuirea declaratiilor catre cei care urmeaza sa intre in sala, pentru a fi completate - a fost considerata "imposibil de realizat" de catre presedintele de sectie, astfel incat fiecare votant a fost nevoi sa petreaca intre 3-4 minute in sala. Asta a fost si principala cauza din care majoritatea celor care au venit sa voteze au fost descurajati de dimensiunea cozii, de viteza de inaintare si s-au lasat pagubasi dupa maxim 2-3 minute.

Oricat de mica/mare va fi prezenta la vot, o buna parte din absenteism poate fi pusa in seama mizerabilei organizari - voita sau nevoita. Si din acest motiv, tot respectul meu se duce catre persoanele care au iesit la vot astazi si au asteptat in picioare ore in sir pentru a-si face cunoscut punctul de vedere.

No comments: